Zpět na seznam
(3) Yamaha FZS 600
(176)Poraďte mi ....

Musíte se registrovat pro založení nového tématu
Téma: Spouštění ventilátoru chladiče




Spouštění ventilátoru chladiče
Zdarec. Nedávno jsem tak špekuloval, četl různé diskuse apod. a uvědomil jsem si, že za celou dobu co mám Fazera, jsem ještě neslyšel jet ventilátor. I když jsem popojížděl v létě v koloně, po rychlejší jízdě zastavil apod. tak se větrák nesepl. Fyzicky funkční je - to mám odzkoušené, ale při jízdě na motce mi ještě nesepl. Jak jste na tom vy ostatní? Spíná vám normálně? Konkr. mám Fazera ´02.
2010-02-05 00:00:00


Čau Zdenku, mám to úplně stejně. Asi ještě nebylo dost horko :-)
2010-02-05 00:00:00


Odhlášený uživatel
Me spina jen ve vedrech v kolone, u Fazeru je to normalni, bud rad, ze mame tak kvalitne chlazeny stroj :) mam rok 01
2010-02-05 00:00:00


re:Spouštění ventilátoru chladiče
Hojky chlapi,taky jsem ještě nespozoroval točící se ventilátor a za chodu,tak to snad ani není slyšet a absence kontrolky že ani vidět,každopádně jak píše Beda ještě že je to tak kvalitní mašina
2010-02-05 00:00:00


Ahoj kluci.Jo spíná to ve velkým vedru,třeba v koloně.Za deset let co mám Fázera jsem to zaznamenal dvakrát.Možná to seplo vícekrát ale je to tichý a nevěnoval jsem tomu pozornost.
2010-02-06 00:00:00


Odhlášený uživatel
spíná zřídka
Já měl r.v 2000 a v provozu nikdy nesepnul. Ale určitě fungoval. Když jsem ho nechával v zimě proběhnout, čekal jsem vždy na ventilátor, abych měl jistotu, že je dost prohřátý. Trvalo to i půl hodiny.
2010-02-06 00:00:00


Mne na Fazeru 04 ročníku spínal jen když jsem to nechal hodně dlouho běžet na místě,jinými slovy když se na palubce u teploměru ukázaly 4 čárky.Za jizdy,nebo při běžným popojíždění v koloně nikdy,to se stíhalo uchladit i bez ventilátoru.Na Fároši mne spíná asi ve 102,nebo 103 stupních,což je při hodně pomalý jízdě třeba v koloně,nebo při stání,ale vždy jen na chvilku.Ohřívá se víc než Fazer.

2010-02-07 00:00:00


Spouštění ventilátoru chladiče
Zdar ,k tomu asi tolik  6-stku r.v.00 jsem měl tři roky za tu dobu sepnul ventilátor  jen jednou  při spanilce v Aši a ta se fakt táhla jak šnek.Pořád mi to vrtalo hlavou když ostatní spouštěly ventilátory jak  vrtulníky,loni před sezonou jsem  vyndal čidlo  ve vroucí vodě neseplo po důkladný prohlídce kámoš mechanik zjistil že je tam vyraženo že spíná při 103  stupních.Tak další zkouška  k varu přivedenej  čistej antifrizz bez kapičky vody  a fungovalo !V tom je podle mě celé kouzlo  nastavení teploty sepnutí na čidle.Tak jako tak v FZ 1 teď vyměním náplň chladiče vím prd co tam ve skutečnosti je a naleju tam Motocool  od Motulu  bod varu na nějakejch 136 stupních.
2010-02-07 00:00:00


Odhlášený uživatel
přetlak

Hodně důležitý je přetlak v soustavě, který markantně zvyšuje bod varu. I destilka by se v chladiči (pokud soustava těsní) vařila až cca při 115°C. Ale s tou výměnou děláš jen dobře. Kdysi tu psal Danny na podobné téma, že čerstvá nemrzka maže čerpadlo lépe než voda nebo letitá náplň.

2010-02-08 00:00:00


Odhlášený uživatel
Jo,to jsem psal.Destilka není schopna mazat hřídelku a gufero,nasledek je že začne téct pumpa.Jinak k tomu větráku:když je chladící okruh čistý stačí se to uchladit i pomalou jízdou a větrák nespíná.Další věc je že za jízdy není slyšet jestli se točí(pokud je v pořádku a nepíská),hluk od motoru ho přehluší.Na mojí motorce mi zapíná tak při dlouhém chodu na volnoběh,naposled při synchronizaci karburátorů po fakt dlouhé době běhu.Jinak větrák má zapnout při 105 stupních a vypnout při poklesu na 98 stupňů.Při kolika stupních začne svítit kontrolka se mi zatím nepodařilo zjistit. 
2010-02-20 00:00:00



*Musíte být přihlášeni pro vložení komentáře
GALERIE
Fotografie člena Fazerclubu.cz
KALENDÁŘ AKCÍ
STATISTIKA
Uživatelé online :

Počet Hostů 2
Počet členů 0
PŘIHLÁŠENÍ
HLEDAT
POČASÍ