Digitální teploměr na motorku
Námět na montáž digitálního teploměru venkovní teploty na palubní desku.

Ačkoliv má moje motorka kromě analogového otáčkoměru dva digitální displeje s různými údaji, postrádá ukazatel zařařeného rychlostního stupně. To jsem již dříve vyřešil montáží digitálního ukazatele GIPRO.

Druhé, co jsem při cestování na palubce postrádal je ukazatel venkovní teploty. Což většina nových motorek má také již standartně na displeji.

Tak jsem začal pátrat na různých fórech a motorkářských e-shopech zda nějaký vhodný teploměr existuje.

Docela mi překvapilo, jak malá nabídka teploměrů na motorku je.

V zásadě jsou dva druhy. Jeden chromový (ve °C i F *analogový) na řidítka.

No, ale ten je tak dobrý na chopera... Navíc °C aby člověk odhadoval.


0002.jpg


Pak jsou digitální, ale nepodsvícené.


0003.jpg


Navíc oba výše uvedené typy jsou napájeny vloženou čočkovou baterií.


Třetí možnost je digitální přístroj napájený z motocyklu a podsvícený.

Má více funkcí - zobrazení 2 teplot: vzduch/motor, případně napětí baterie.

Nevýhody jsou vysoká pořizovací cena 2,6 -3.tis.Kč, velký rozměr 3,5x7cm, nemožnost změny barvy podsvícení.


0004.jpg


Už jsem to chtěl vzdát a pak jsem narazil na digitální teploměr, který jsem hledal!

Není sice přímo na motorku, ale je vodotěsný (vnitřek s kabelem je zalitý pryskyřicí), je to jen 3,4cm velké kolečko a venkovní výška je asi 3mm. Po udělání otvoru jde kamkoli vložit do palubní desky.

Jeho cena je jen 433,-Kč a tak jsem risknul a objednal si ho ZDE.


Digitální teploměr Wasch IT5-03 je určen pro indikaci teploty v rozsahu -40°C až +99,9°C.

Teplota se zobrazuje na 3-číselném červeném LED displeji.


Schránka01.jpg


Použití je univerzální, ale díky voděodolném provedení a možnosti napájení 12V je ideální i na motorku.


Schránka02.jpg


Součástí balení je kabeláž s teplotním senzorem určeným k přišroubování k měřenému místu.


Schránka03.jpg

 

Technické parametry:

• měřený rozsah teplot: -40°C až +99,9°C

• napájecí napětí: 8 - 30V

• chyba: max. 0,1°C

• proudový odběr: 0,03A

• hmotnost: 0,07kg

• rozměry: venkovní průměr 34mm, vnitřní průměr 28mm, vnitřní hloubka 17mm+kabely

• délka kabelu teplotního senzoru: 2,5m


Připravil jsem si na udělání otvoru do palubní desky stupňovitý vrták.

Asi by to šlo i vyvrtat obyčejným vrtákem menšího průměru a dopilovat pilníkem, ale nechtěl jsem aby to byla prasárna a vzhledem k ceně plastů motorky je to lepší. Navíc velkými vrtáky pravidelný otvor do plastu udělat prostě nejde.

Sundal jsem boční plast, abych viděl, kde vybrat místo umístění teploměru s dostatečným prostorem na spodní straně.

Vybrané místo jsem přelepil malířskou lepenkou, to kvůli poškrábání a lepšímu nakreslení otvoru a bez problémů ho vyvrtal.

 

DSC_0217.JPG


 

Prostrčil jsem kabely a zacvaknul přístroj. Ještě jsem to ze zadní strany palubky zajistil silonovým tmelem.

 

To proto, aby se vlivem vibrací neotáčel. Má na to sice vzadu proti sobě dvě plošky, ale ty vrtákem udělat nejdou.

 

Kabel čidla zakončený očkem jsem přidělal dovnitř do dolní části boční kapotáže, aby nebylo blízko motoru, ani na přímém slunci, nebo v produ větru při jízdě.


Napájecí kabely + a - jsem přidělal na kabely k žárovce parkovačky.

Nabízely se jako první a teploměr funguje jen po zapnutí klíčku a pojistka parkovacích světel to v pohodě unese.


Tady je pohled na výsledek mé práce.


DSC_0215.JPG


Třeba se to bude někomu hodit.

                                                       Luděk.

 






Autor: Luděk (admin) | Datum: 20.02.2022 | Čtenářů: 111 | Reakcí: 4 | Hodnocení : 10

Obrázky k článku :
Žádné nejsou nastavené.

Pro hlasování se musíte přihlásit


Komentáře od tohoto článku :
- Luděk (admin)

Cebro, dík za opravu, už jsem to přepsal.


- Cebro

Super info, díky moc. Taky řeším stejný problém. Nejde ani tak o to, kam to na motorce dát, ale kde to sehnat. A přesně takový malý digitální vodotěsný jsem hledal.

Jen taková malá technická poznámka: nejsou to Farady (jednotka elektrické kapacity), ale °F = Stupeň Fahrenheita.



- Agát

Jo, už vím, špatě jsem koukal na tu fotku *Usmívá se*L.


- Agát

Ahoj Luďku, hezká hračka. Než začnu hledat místo pro montáž, kde to má teplotní čidlo - myslím na riziko ovlivnění teplotou od motoru, prouděním vzduchu za jízdy a podobně. Luboš


Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Dalších 5 článku z kategorie Fazer obsah a podkategorie Články

Pozvánka na sraz Mýto 2024 od Zbyněk
První letošní sraz se uskuteční v rekreačním středisku Svatý Štěpán v Mýtě u Rokycan.
Poslední sraz sezóny 2023 na Malé Morávce pod Pradědem. od Luděk (admin)
Poslední klubové rozloučení s letošní sezónou se konalo 8. - 10. září v Jeseníkách.
Letošní sraz v Lučanech nad Nisou od Luděk (admin)
Lučanský sraz, který se konal 11.-13. srpna, je za námi.
Pozvánka na sraz Lučany 2023 od Luděk (admin)
Zdravím všechny členy, příznivce a kamarády! Chci Vás pozvat na letošní sraz Fazer Clubu v Lučanech nad Nisou v Jizerských horách se koná 11. až 13. srpna 2023.
Sraz Mýto 2023 od Luděk (admin)
První sraz letošní sezóny proběhl již tradičně v RS Svatý Štěpán v Mýtě u Rokycan.



GALERIE
Fotografie člena Fazerclubu.cz
KALENDÁŘ AKCÍ
STATISTIKA
Uživatelé online :

Počet Hostů 1
Počet členů 0
PŘIHLÁŠENÍ
HLEDAT
POČASÍ