Cebro, dík za opravu, už jsem to přepsal.
Ačkoliv má moje motorka kromě analogového otáčkoměru dva digitální displeje s různými údaji, postrádá ukazatel zařařeného rychlostního stupně. To jsem již dříve vyřešil montáží digitálního ukazatele GIPRO.
Druhé, co jsem při cestování na palubce postrádal je ukazatel venkovní teploty. Což většina nových motorek má také již standartně na displeji.
Tak jsem začal pátrat na různých fórech a motorkářských e-shopech zda nějaký vhodný teploměr existuje.
Docela mi překvapilo, jak malá nabídka teploměrů na motorku je.
V zásadě jsou dva druhy. Jeden chromový (ve °C i F *analogový) na řidítka.
No, ale ten je tak dobrý na chopera... Navíc °C aby člověk odhadoval.
Pak jsou digitální, ale nepodsvícené.
Navíc oba výše uvedené typy jsou napájeny vloženou čočkovou baterií.
Třetí možnost je digitální přístroj napájený z motocyklu a podsvícený.
Má více funkcí - zobrazení 2 teplot: vzduch/motor, případně napětí baterie.
Nevýhody jsou vysoká pořizovací cena 2,6 -3.tis.Kč, velký rozměr 3,5x7cm, nemožnost změny barvy podsvícení.
Už jsem to chtěl vzdát a pak jsem narazil na digitální teploměr, který jsem hledal!
Není sice přímo na motorku, ale je vodotěsný (vnitřek s kabelem je zalitý pryskyřicí), je to jen 3,4cm velké kolečko a venkovní výška je asi 3mm. Po udělání otvoru jde kamkoli vložit do palubní desky.
Jeho cena je jen 433,-Kč a tak jsem risknul a objednal si ho ZDE.
Digitální teploměr Wasch IT5-03 je určen pro indikaci teploty v rozsahu -40°C až +99,9°C.
Teplota se zobrazuje na 3-číselném červeném LED displeji.
Použití je univerzální, ale díky voděodolném provedení a možnosti napájení 12V je ideální i na motorku.
Součástí balení je kabeláž s teplotním senzorem určeným k přišroubování k měřenému místu.
Technické parametry:
• měřený rozsah teplot: -40°C až +99,9°C
• napájecí napětí: 8 - 30V
• chyba: max. 0,1°C
• proudový odběr: 0,03A
• hmotnost: 0,07kg
• rozměry: venkovní průměr 34mm, vnitřní průměr 28mm, vnitřní hloubka 17mm+kabely
• délka kabelu teplotního senzoru: 2,5m
Připravil jsem si na udělání otvoru do palubní desky stupňovitý vrták.
Asi by to šlo i vyvrtat obyčejným vrtákem menšího průměru a dopilovat pilníkem, ale nechtěl jsem aby to byla prasárna a vzhledem k ceně plastů motorky je to lepší. Navíc velkými vrtáky pravidelný otvor do plastu udělat prostě nejde.
Sundal jsem boční plast, abych viděl, kde vybrat místo umístění teploměru s dostatečným prostorem na spodní straně.
Vybrané místo jsem přelepil malířskou lepenkou, to kvůli poškrábání a lepšímu nakreslení otvoru a bez problémů ho vyvrtal.
Prostrčil jsem kabely a zacvaknul přístroj. Ještě jsem to ze zadní strany palubky zajistil silonovým tmelem.
To proto, aby se vlivem vibrací neotáčel. Má na to sice vzadu proti sobě dvě plošky, ale ty vrtákem udělat nejdou.
Kabel čidla zakončený očkem jsem přidělal dovnitř do dolní části boční kapotáže, aby nebylo blízko motoru, ani na přímém slunci, nebo v produ větru při jízdě.
Napájecí kabely + a - jsem přidělal na kabely k žárovce parkovačky.
Nabízely se jako první a teploměr funguje jen po zapnutí klíčku a pojistka parkovacích světel to v pohodě unese.
Tady je pohled na výsledek mé práce.
Třeba se to bude někomu hodit.
Luděk.
Cebro, dík za opravu, už jsem to přepsal.
Super info, díky moc. Taky řeším stejný problém. Nejde ani tak o to, kam to na motorce dát, ale kde to sehnat. A přesně takový malý digitální vodotěsný jsem hledal.
Jen taková malá technická poznámka: nejsou to Farady (jednotka elektrické kapacity), ale °F = Stupeň Fahrenheita.
Jo, už vím, špatě jsem koukal na tu fotku L.
Ahoj Luďku, hezká hračka. Než začnu hledat místo pro montáž, kde to má teplotní čidlo - myslím na riziko ovlivnění teplotou od motoru, prouděním vzduchu za jízdy a podobně. Luboš