Expedice Sardinia 2012 / I.část
Po úspěšné loňské expedici na řecký ostrov Corfu jsme se s kamarády dohodli i tento rok podniknout společnou cestu za hranice všedních dnů. Opět přes půl Evropy a za moře, konkrétně na italský ostrov Sardinia.

Jak už je o mě známo, plánovat jsem začal už o Vánocích. V době, kdy se jiní těší ze sněhu a vánočního blázince, já seděl u počítače a dělal trasu na letní dovolenou.

Počátkem roku, když byla zima v plné síle a venku mrazy hluboko pod nulou, jsem už věděl, jak bude ta moje (naše) dovolená vypadat.

Kamarádům jsem poslal itinerář cesty s návrhem ubytování na ostrově i na trase a čekal na jejich vyjádření. Vše proběhlo bez připomínek, tak jsem zaplatil trajekt a provedl rezervaci ubytování. Náš počet byl 6 lidí na 4 motorkách. Nezbývalo než přežít těch několik měsíců, dočkat se léta a vytoužené dovolené.

Konečně tu bylo léto a blížil se den našeho odjezdu. Honza, který kvůli svému zdravotnímu stavu (po několika prodělaných operacích během zimy) nechtěl jet, se dva týdny před naším odjezdem rozhodl, že přeci jen pojede. Koupil si lístek na trajekt a na poslední chvíli nám předělal již vyřízené vouchery na ubytování.  Tak v den odjezdu byla konečná sestava 5 motorek s posádkami Luděk+Blanka, Anders+Eva, Kubulka, Salfa, a Honza.

0001.jpg   0002.jpg

Sešli jsme se 16. června v sobotu v 9.00 ráno na odpočívadle u pražského TV vysílače Cukrák. Sestava kompletní a tak vyrážíme směr Dolní Dvořiště a Rakousko.

0004.jpg  0003.jpg

První den jsme najeli 360 km a skončili v penzionu Haus Kernstock v Salzburgu. Ubytování  31,- EUR os./noc se snídaní.

0005.JPG                    00004.JPG

Ráno v 9.00 vyrážíme natěšení, protože nás čeká nejhezčí etapa, přejezd Alp a Dolomit. Počasí nezklamalo a tak jsme si tuto část cesty opravdu užili.

0006.jpg  00007.jpg

0010.JPG  0011.jpg

Veškeré naše trasy jsem naplánoval mimo dálnice a placené úseky, platili jsme pouze 10,-EUR za moto, za průjezd alpským národním parkem (Natonal Park Hohe Tauern).

0012.JPG                    0014.jpg

Konec dnešní etapy a nocleh byl v Itálii v Hotelu Scaldaferro ve stejnojmenné obci u městečka Sandrigo. Cena hotelu 28,- EUR os./noc se snídaní. Dnes jsme najeli 420 km.

1589085.jpg ilustr.foto Hotel Scaldafero

Po snídani jedeme směr Pisa. Tam si chceme prohlédnout pověstnou šikmou věž a večer nás čeká trajekt v Livornu.

0017.JPG               0018.JPG

Šikmá věž byla jako správná atrakce obklopena davy turistů, ale je fakt krásná.

V 8.00 večer už najíždíme do útrob trajektu a po deváté opouštíme přístav Livorno.

Dnešní etapa měla 335km.

0021.jpg  0022.JPG

Čeká nás noc na trajektu, kterou přečkáme již vyzkoušeným způsobem – přespáním na pohovkách v baru. K tomu nám hraje paní na klavír. „Hlavně, že nehraje tu písničku z Titanicu!!!“ povídá Salfa. Usínáme a ráno nás čeká vytoužená Sardinie.

0025.JPG              0026.jpg

Je půl osmé ráno a z palubního rozhlasu se ozývá v italštině výzva: „řidiči vozidel z podpalubí 3a ke strojům!“, tak jdeme. Vyjíždíme po rampě z útrob trajektu a pořizujeme skupinové foto. Je teprve půl osmé ráno, ale teplota vzduchu je již pěkných 26°C.

Čeká nás cesta napříč ostrovem dlouhá 155 km.

0029.jpg  0030.jpg

Jedeme do města Bosa, které se nachází na druhé straně ostrova. Pobyt máme zajištěn v bungalovech Abbamala Village kousek nad městem. Studia pro dva s kuchyňkou a příslušenstvím za 30,- EUR os./noc se snídaní. Kluci vzali Honzu na přistýlku a tak mají cenu 25,-EUR. V této lokalitě je to velmi dobrá cena. (Ubytování na Sardinii se pohybuje od 40,-EUR nahoru!)

0032.jpg  0033.jpg

0034.jpg  0034b.jpg

Po ubytování vede naše první cesta k moři. Pláž je vzdálená 1,5km tak jedem jen v kraťasech. Moře je teplé a koupání na písčité pláži je velmi příjemné. Konečně jsme se dočkali, ostrova, zdejších silnic i moře! Máme před sebou 9 dní (8 nocí), tak si je náležitě užijeme!

0037b.JPG  0038.JPG

První den na ostrově máme za sebou a tak večer u vína plánujeme, co společně podnikneme ty další dny. Zítra se chystáme prozkoumat město Bosa a jeho hrad.

0035.JPG  0036.JPG

Podrobně popisovat den po dni, kde jsme všude byli, nemá význam. Nejen, že to nikomu nic neřekne, ale vydalo by to na deset článků, nikoli na dva! Tak raději popíšu to podstatné a přidám více fotek s popisky.

0040.JPG  0044.jpg

Alghero - historické centrum města

P1170283.JPG                     P1170287.JPG

P1170371.JPG  P1170356.JPG

0042.JPG  0041.JPG

Marina - Alghero

0045.JPG  0046.JPG

Už víme proč je tato romantická pláž prázdná.....tak jedeme jinam.

0047.JPG                    0050.JPG

0053.JPG                       0052.JPG

Sestup do jeskyně Grotta Di Nettuno - 650 schodů.

0055.JPG  0056.JPG

0057.JPG  0058.JPG

Třetí den jsme byli všichni v historickém městě Algheru. Pak jsme se byli vykoupat. Potom jsme byli navštívit jeskyni Grotta Di Nettuno. Když jsme se vraceli, rozhodl jsem se pro jinou trasu zpět na základnu než ostatní. Chtěl jsem to vzít s Blankou raději přes hory, místo silnicí podle pobřeží. Honza se přidal a tak jsme se od ostatních oddělili. Vše probíhalo dobře, až do jedné mírné levotočivé zatáčky, kdy jsem uslyšel ránu a ve zpětném zrcátku vidím Honzu, jak v leže letí ven ze zatáčky. Okamžitě obracím motorku a jdu mu pomoc. Vypadá to, že je v pohodě a jen se sklouznul. Jeho Aprilia leží na boku asi metr pod silnicí ve škarpě. (Naštěstí se ani nesekla a nepřekotila.) Ptám se: „ jsi OK?“ Honza odpovídá: „já nevím, snad jo?“. Zvedáme motorku na kola, ale nahoru na silnici ji sami vytáhnout nedokážeme. Kontrolujeme škody a vypadá to celkem dobře. Jen ulomená řadička, ohnutý padák, a kape chladič. Mimo několika škrábanců celkem malá škoda. Ale Honza si stěžuje na nohu. Koukáme, že má prodřenou botu i kožené kalhoty od kotníku ke koleni. (Ještě, že jel v kůži....) Ani to nechce sundavat, raději to rozbalí, až bude doma. Ale jak dostat na silnici tu motorku? Silnice jsou tu pusté a po řadě z nich projede třeba jedno auto za den. Tak volám Safu s Kubulkou a diktuji jim souřadnice, kam nám mají přijet pomoc.  Po půl hodině jede okolo pickup a jeho majitel nám pomáhá motorku vytáhnout. Po další půlhodině přijíždí kluci. Honza už nedá sám nohu ani na stupačku a tak ho Salfa bere domů na tandemu. Kubulka jede s jeho Aprilií a já s Blankou čekáme další hodinu u jeho motorky, až se vrátí. Když přijíždíme na základnu je už tma. Honza leží s nohou nahoře obalenou ledem, ale moc to nepomáhá, navíc nemůže zvednout levou ruku…….. Tak takový konec pěkného dne si nikdo z nás nepředstavoval.

Eva se ujala funkce zdravotní sestry a jsou už s Honzou a paní domácí domluveni na zítřejší návštěvu nemocnice.

P1170490.JPG (Pozn. nehodu jsem na přání Honzy nefotil.)

Tímto ježdění po Sardinii pro Honzu skončilo a celou dobu pouze léčil zranění a jezdil po doktorech. Salfa mu opravil Aprilii do plně pojízdného stavu a všichni vč. Honzy jsme doufali, že do odjezdu bude OK.

Konec první části.

Autor: Luděk (admin) | Datum: 06.07.2012 | Čtenářů: 217 | Reakcí: 1 | Hodnocení : 10

Obrázky k článku :
Žádné nejsou nastavené.

Pro hlasování se musíte přihlásit

Komentáře od tohoto článku :
- Eva

Škoda, že už je konec. Bylo to krátké (jen 3 týdny)*Je veselý*, ale krásné. Bezva článek Luďku. *Říká : Super*

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Dalších 5 článku z kategorie Fazer obsah a podkategorie Články

Pozvánka na sraz Mýto 2024 od Zbyněk
První letošní sraz se uskuteční v rekreačním středisku Svatý Štěpán v Mýtě u Rokycan.
Poslední sraz sezóny 2023 na Malé Morávce pod Pradědem. od Luděk (admin)
Poslední klubové rozloučení s letošní sezónou se konalo 8. - 10. září v Jeseníkách.
Letošní sraz v Lučanech nad Nisou od Luděk (admin)
Lučanský sraz, který se konal 11.-13. srpna, je za námi.
Pozvánka na sraz Lučany 2023 od Luděk (admin)
Zdravím všechny členy, příznivce a kamarády! Chci Vás pozvat na letošní sraz Fazer Clubu v Lučanech nad Nisou v Jizerských horách se koná 11. až 13. srpna 2023.
Sraz Mýto 2023 od Luděk (admin)
První sraz letošní sezóny proběhl již tradičně v RS Svatý Štěpán v Mýtě u Rokycan.