Rakouské vodní radovánky.
Téměř celé léto jsem víkend co víkend trávil na střeše, nebo s lopatou u míchačky. Má motosezóna se skládala jen z návštěv našich srazů a tak jsem se chtěl alespoň trochu povozit. Léto pomalu končí a blíží se konec sezóny, který přeje spíše regionálním vyjížďkám okolo komína, než dálkám. Proto jsem se domluvil s kamarádem Honzou, že podnikneme společně cestu do Rakouska, což je pro našince nejdosažitelnější motoráj.

Jako termín odjezdu jsme zvolili poslední prázdninový víkend před posledním letošním clubovým srazem na Malé Morávce, protože ten jsme si samozřejmě nemohli nechat ujít!. K víkendu jsme přidali ještě pár dní dovolené a zaplatili penzion na čtyři noci. Pro výběr penzionu jsem vybral česky komunikující server Limba.com

Výhodou mimo češtiny je i platba větší části pobytu zde v Kč + menší doplatek v EUR na místě. Tento server jsem využil již po několikáté (v různých zemích) a vždy vše klaplo na jedničku!

Jako základnu jsem zvolil penzion Amalia v Aigenu nedaleko městečka Strobl u jezera Wolfgangsee, což je od nás z Brandýsa n/L 390km. Cena ubytování 25,-EUR os./noc se snídaní.

S blížícím se odjezdem se však rapidně začalo zhoršovat počasí. A to nejen u nás, ale i v Rakousku. Navzdory předpovědi jsme v pátek ráno po 8. hodině vyrazili. Počasí nic moc a prognóza na další dny, ještě horší!!! Ale nejsme přeci baby, abychom zůstali doma! Vzali jsme to na Dobříš, Milín, Čimelice, Strakonice, Vimperk a hraniční přechod Strážný.

Až na Šumavu to šlo, ale tam už jsme museli natáhnout nepromoky! Další cesta přes cíp Německa i celý úsek Rakouskem byla jedna velká koupel! Jen se před každým míjením s kamionem namydlit! Nálada nic moc a naše občasné nadávky do intercomu se ani nedají publikovat! Ještě, že na německých a rakouských silnicích je to jen čistá voda a ne to, čím nás ohodí auta u nás. Díky navigaci jsme bez velkého bloudění bezpečně dojeli až k našemu penzionu. V pořádném lijáku, navlečení v nepromocích, helmy na hlavách, jsme popadli naši bagáž a hurá dovnitř. Musel být na nás pohled jak na kosmonauty při vystupování z Apolla na měsíci. Ty ale asi nadělali méně mokra a bordelu....?

Večer jsme si s deštníky došli do vesnice na večeři a pár piv. Únava po cestě, teplo a plný žaludek způsobily to, že jsme šli spát pár minut po slepicích.

Den první: najeto 390km.

Trasa: Praha – Strakonice – Strážný - Passau – Scharding – Ried Im Innkreis – Frankenmarkt – Mondseee – Sankt Gilgen – Strobl

Ráno po probuzení vedly naše první kroky k oknu. „Bože, vono pořád prší! “ povídám a Honza odpovídá: „uvidíme, jedenáctá to rozhodne.“  Bohužel nerozhodla v náš prospěch a tak jsme popadli deštníky a šli pěšky do městečka Strobl vzdáleného asi 3km.

Prošli jsme si městečko a okolí jezera. V restauraci s výhledem na jezero jsme si dali bezva steak a pivko. Poté jsme podle řeky plné pstruhů vyrazili oklikou zpět do penzionu. Za sobotu jsme ušli celkem asi 10km pěšky a navštívili dvakrát restaurační zařízení.

Naše motorky stály smutně zaparkované pod balkony a měly sanitární den. Alespoň jsme je pěkně umyli a namazali.

Večer ustává déšt a na posledních pár okamžiků před západem se ukazuje slunce i v Aigenu. Tak snad to zítra bude lepší?

Den druhý: najeto 0km.

Neděle ráno - opět prší!!! Courání po městě už mám dost, proto tady přece nejsem! Tak odmítám Honzův návrh vyrazit na další procházku, nebo na tÚru po okolních kopcích. Po snídani se navlíknem do nepromoků a vyrážíme na vyjížďku. Ty jsem si naplánoval a uložil do navigace ještě v Čechách. Jedeme na okruh dlouhý 280km okolo národního parku Berchtesgaden.

Na silnici nepotkáváme žádné motorky. Jsme jediní blázni, co se jedou projet v počasí, že by motorkáře nevyhnal! Jaké je však naše překvapení, když po přejetí prvních kopců ustává déšt! Vypadá to velmi nadějně! „To není možné, tady snad neprší?“ povídá do intercomu Honza. Po pár kilometrech sundaváme nepromoky a užíváme si kvalitní silničky vedoucí alpskými průsmyky a údolími. Sluníčko už sice moc nehřeje, ale hlavně, že svítí!

Jsme „doma“, ale i přes dnešní porci najetých kilometrů nejsem nasycen. Těch zatáček a silnic se prostě nedá nabažit! Obracíme motorku a jedem ještě na vyhlídkovou jízdu okolo jezera Wolfgangsee do městečka ST.Wolfgang.Tam uděláme pár snímků u přístaviště parníků a pak se ještě svezeme po silnici vedoucí na Postalm, kde u kasy pro placení mýta obracíme a vracíme se do penzionu.

Po celou vyjížďku bylo krásně a z dnešních celkových 322km jsme jeli v dešti snad jen kolem šedesáti. Ještě, že jsme jeli!!! Večer jdeme na večeři a při návratu do penzionu ale začíná opět pršet.

Den třetí najeto 322km.

Trasa: Strobl – Bad Ischl – Bad Mitterndorf – Unterburg – Lengdorf – Tunzerdorfer – Lindenthal – Voglau – Golling – Georgenberg – Adnet – Krispl – Ebenau – Elsenwang – Fuschl Am See – Sankt Gilgen - Strobl

V pondělním ránu se při pohledu z okna naskytne stejný obraz jako včera: „chčije a chčije“! Už mi to ani nevadí, jelikož jsem stejně předem rozhodnut vyjet. Honza navrhuje, zda ještě raději nepočkáme, ale po včerejší zkušenosti, říkám: „jedem, za kopcem to zase může vypadat jinak.“ Nasedáme opět navlečení v nepromocích a míříme na okružní trasu okolo ledovce Dachstein.

Taky že jo, za prvním kopcem ustává déšť a dál už pokračujeme pěkně za sucha. Po celou cestu si užíváme parádních silnic, ale nejhezčí jsou zelené úseky (viz mapka). Tam to fakt nemá chybu!

Při návratu na základnu do Aigenu vidíme, jak nad posledním kopcem visí černý mrak. Když dojedeme blíž, víme proč!  „U nás“ v Aigenu opět prší! Na posledních 30km beru i já nepromok (Honza si ho prozíravě kvůli chladu nechal) a poslední část vyjížďky jedeme zase v dešti.

Zastavíme ještě ve SPARu koupit si něco k jídlu a parkujeme mokré miláčky na naše místa pod balkony. Večer jdeme ještě do vesnice na víno a pak spát.

Den čtvrtý: najeto 249km.

Trasa: Strobl – Bad Ischl – Bad Mitterndorf – Unterburg – Lengdorf – Tunzerdorfer – Ramsau – Eben – Sankt Martin – Hefenscher – Lindenthal – Voglau – Golling – Georgenberg – Adnet – Krispl – Ebenau – Elsenwang – Fuschl Am See – Sankt Gilgen - Strobl

Je úterý ráno, a jak jinak – v Aigenu prší! Po snídani zabalíme a po rozloučení s paní domácí vyrážíme k domovu.

Zpáteční cesta proběhla sice téměř celá v dešti, ale hladce. Jen na průjezdu Německem nepršelo a tak jsme trošku poškádlili rychlostní limity a já v náklonu řval Honzovi do sluchátek “no, není to nádheraáá“. Při překlopení motorky na druhé koleno slyším: „jeéééé!“

Za Passau už ale zase pršelo a tak jsme zvolnili. Byl tu přechod Strážný a my zase doma v Čechách. Cesta do Prahy proběhla v pohodě a taky celá v dešti.

Den pátý: najeto 394km.

Trasa: Strobl – Sankt Gilgen - Mondseee – Frankenmarkt -  Ried Im Innkreis – Scharding – Passau – Strážný – Vimperk – Strakonice – Dobříš - Praha

Celkem jsme za těch 5 dní (resp. za 4 dny) najeli 1400km a z toho asi 640km v dešti. Což v dané situaci považuji za úspěch.  Moc se mi to líbilo, jenom vím, že už nikdy nebudu bydlet u jezera! :-))

Autor: Luděk (admin) | Datum: 01.09.2010 | Čtenářů: 424 | Reakcí: 6 | Hodnocení : 0

Obrázky k článku :

Pro hlasování se musíte přihlásit

Komentáře od tohoto článku :
- Machoska
jen trénujte, aspoň další výlety v suchu nebudou ty pravé a bude vám smutno po dešti chi, chi

- pitrysek3
Ještě vám to počasí docela klaplo,na pár místech v horách a to dokonce u nás i sněžilo :-).Jinak pěknej článek a hezký fotky.

- Anders
nadhera, tomu rikam vice stesti, nez rozumu ;-)

- Ali
Dopadli jste líp, než jsem si myslel. Podle předpovědi mělo pršet prakticky všude a pořád. Moc pěkný výlet před zimou....Hlavně jste dopadli líp než já na silnici do Passau :-)

- Honza
Jako obvykle od Luďka, článek je to zase pěkný. Radku, takoví drsňáci jak píšeš jsme zase nebyli. Já myslím, že těch kilometrů v dešti bylo jen 638. A byla i místa, kde jenom pršelo, zatímco povětšinou lilo :o) .

- Radek
Moc pěkný článek. A to jsi mi pod můj článek psal, v jakém počasí, že to jezdíme na dovolenou. My jsme z 1250km najeli v dešti cca 50. No to se poznají ti správní drsňáci!!!

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Dalších 5 článku z kategorie Fazer obsah a podkategorie Články

Sraz Jeseníky - Malá Morávka od Luděk (admin)
O prodlouženém víkendu 4.-7., července proběhlo setkání členů a přátel Fazer clubu na Malé Morávce pod Pradědem.
Pozvánka na sraz Fazer clubu na Malé Morávce 2024. od vosa
Zvu všechny členy a přátele klubu na setkání v Jeseníkách na Malé Morávce pod Pradědem.
Report z letošního červnového setkání členů Fazerclubu v Mýtě u Rokycan. od Luděk (admin)
Do rekreačního střediska Svatý Štěpán na břehu Štěpánského rybníka jezdíme už od roku 2018.....
Pozvánka na sraz Fazer clubu Lučany 2024. od Beda (hendrik)
Zdravím všechny členy, příznivce a kamarády! Chci Vás uvědomit, že letošní sraz Fazer Clubu v Lučanech nad Nisou se koná 9 - 11.8.2024.
Pozvánka na sraz Mýto 2024 od Zbyněk
První letošní sraz se uskuteční v rekreačním středisku Svatý Štěpán v Mýtě u Rokycan.