Tak došlo i na mě, mám koupený ten kroužek nový, ale zkusil jsem ho slepit. Dvousložkový epoxydový lepidlo s kovem, slepit to šlo dobře. Teď jen jestli to vydrží. Šlo to i dobře dobrousit, kde to lepidlo bylo vytlačený z prskliny.
Pustil jsem se do vymontování předního kola. Ne, že bych měl v úmyslu si to sám přezout a vyvážit, ale počasí nebylo zrovna na motorku a také proč připlácet za demontáž kola? Další důvod byl ten, že vymontované kolo mi přezují stoprocentně ihned na počkání a bez předchozího objednání. Tak jsem bez problémů kolo vymontoval, tak jako již několikráte předtím a frčel do Yamahy. Chlapi v servisu
Nadešel den D a já vyrazil. Při pohledu na budíky ale koukám, že nejde tachometr a počítadlo kilometrů? No, teď to nevyřeším a mrknu na to až doma!
Po návratu jsem povolil osu, opět vyndal kolo, vysunul z něho náhon tachometru, ze kterého mi vypadly do dlaně dva zuby a už bylo jasno! Tak jsem „bezzubý“ kroužek vyndal z pouzdra, umyl ho benzínem a šel otráveně domů. Doma jsem zjistil, že jde o nějaký kompozit s kovovými částečkami a že je magnetický. Ulomené zuby mi ke kroužku přiskočily, jak k magnetu.
Druhý den jsem volal kamarádovi Petrovi (Salfovi), který má už spoustu oprav svépomocí za sebou o radu. S největší pravděpodobností mi při montáži nezapadly již zmiňované zuby náhonu do výřezů v kole a po dotažení př.osy se ucvakly. On mi řekl, že u FZS 600 není náhon se šnekem, ale elektromagnetický snímač otáček kola (něco jako na bicyklu). Shodli jsme se na tom, že to asi nebude levná záležitost! Doporučil mi zeptat se v servisu na cenu a nabídl kontakt na kluka co předělává Fazera na naháče vč. budíků, abych se s ním domluvil o případném prodeji tohoto dílu.
Druhý den jsem po práci uháněl do Yamahy. Tam mi potvrdili diagnózu, že jsem to vyvedl svou nepozorností při montáži. Podívali se do ceníku a snímač rychlosti na tento model stojí 2500,-Kč! Paráda, co? No, za blbost se holt platí! Pan Ulrich mě ale uklidnil, že nejsem zas takový nešika a že už se to povedlo i jim v servisu. Je to hodně křehké a správné zaskočení zubů je znatelné zapadnutím celého snímače do středu kola jen o 2-3mm. A i při špatném usazení se v pohodě vejde kolo mezi vidlice. Jenže stačí utáhnout osu kola a je vymalováno!
Naštěstí servisman v počítači zjistil, že mi může objednat i ten slavný kroužek samostatně a vyjde prý okolo 300,-Kč! To jsem doslova poskočil radostí! Tak jsme se domluvili, že se za tři dny pro něj zastavím. Dnes už budu spát klidně!
Tak jsem koncem týdne opět navštívil Yamahu a kroužek už na mě čekal na pultě. Jediná vada na kráse je cena, protože v centrálním skladu Yamaha měli pouze originál Japan a ten je za 600,-Kč, ale stejně mi ho objednali. Mě to nevadí, hlavně že ho mám a s radostí ho kupuji! Doma jej ihned namontuji a po několikerém vyzkoušení správného zaskočení zubů (pro jistotu!) dotahuji přední kolo. Fazer je opět komplet a vše je funkční!
Určitě se bude spoustě lidem zdát článek o tom jako prkotina, ale pomůže-li těchto pár řádek ušetřit podobné starosti někomu dalšímu, splní to svůj účel a o tom to je.
Text a foto: Luděk
Článek z archivu Fazer clubu
Tak došlo i na mě, mám koupený ten kroužek nový, ale zkusil jsem ho slepit. Dvousložkový epoxydový lepidlo s kovem, slepit to šlo dobře. Teď jen jestli to vydrží. Šlo to i dobře dobrousit, kde to lepidlo bylo vytlačený z prskliny.
no vcera mi to odeslo taky .... akorat, ze mi to zapinkali borci v pneuservisu :-(