Karl Abarth byl úspěšný motocyklový závodník (vítěz pěti evropských šampionátů), který se však proslavil hlavně svým nadáním při úpravách a ladění výfukových systémů automobilů pro rallye. Byl tak dobrý, že Italská automobilka Fiat pod jeho vedením zřídila divizi ladění. Tato divize High-Performace je nedílnou součástí Fiatu dodnes.
Jelikož je automobilka Fiat hlavní sponzor továrního týmu Yamahy v moto GP a Valentina Rossiho, bylo jasné, o jakou značku motocyklu laděného k výročí narození největšího tunera Itálie půjde.
FZ1 Abarth Assetto Corse je vybavena vyladěným motorem z Yamahy R1 na 155 koní při 11.000ot./min. Protože se Abarth nezabývá výrobou výfuků pro motocykly, byl použit titanový výfukový systém od firmy Akrapovič. "Akra" znamená turecky škorpion, proto znamení v logu Abarthu sedí i k tomuto modelu.
Podvozek i řízení je odpruženo plně stavitelnými tlumiči Öhlins a kola jsou z lehké slitiny od firmy Marchesini. Řidítka a přepákování od firmy Rizoma. Brzdy s radiálními třmeny Brembo.
Samozřejmě se motocykl odlišuje originální barevnou kombinací, kterou doplňují krásné detaily, jako ručně šité dvoubarevné sedlo a kryt místo sedla spolujezdce s kovovým logem.